Saturday 16 June 2012

Commenting


I've been thinking about comment etiquette lately. When I started writing this blog, I replied to comments here. Later on, I noticed that some people replied by visiting the commentator's blog and leaving an answer there. I thought it would work better, because – let's face it – how often do you go back to a post that you've already read to see if someone's left a comment? I rarely do.

The latter approach is a bit problematic, however. It feels a bit like passing notes under your desk while your algebra teacher has his back turned scribbling equations on the whiteboard. A third person visiting the blog will have trouble following the discussion, let alone trying to participate in it. I mean, imagine having to visit 3 blogs in order to follow the whole conversation. And what happens if one of the commentators doesn't have a blog? Where would you leave your answer then? Isn't it better if the whole conversation takes place on the same blog? Then I noticed that Blogger offers the option of subscribing to comments by email (I thought it was only Wordpress that did that. I was wrong). This way, you get a notification in your mailbox if someone answers to one of your comments. You don't even have to go back to the blog post if you don't want to.

So now I have enabled that option, and will be replying to comments you guys make right here on this blog. It took me a couple of years, but I think I finally found the best solution to the comments issue.

Any other issues you think I need to fix? Strike while the iron's hot! (Please don't say I don't write enough about running. It's coming. Soon)

8 comments:

  1. Jag svarar också i min egna blogg. Om det är något väldigt specifikt svarar jag även i den andra bloggen.

    ReplyDelete
  2. Hej jag svarar bara i den andras blogg!

    ReplyDelete
  3. Åh det är så svårt! Jag svarar ytterst sällan i min blogg och det blir svårt för andra att följa om man vill.
    Vet att blogg.se kommer ut med en funktion till alla (mycket snart) där man kan svara i sin egen blogg och det skickas ett meddelande till den som lämnade kommentaren.
    Tycker det är bra.

    Det gick bra att springa. 9 km, långsamt! Inga 4.30 här inte haha... Men mannen joggade hela tiden. Jag gick rätt mycket. Vi kom i mål samtidigt. Put it like that ;) Viktigast är att fötterna höll. Nu ska jag jobba med intervaller. Sugen på att trotsa regnet idag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Man kan väl inte springa 4.30 hela tiden? :)
      Det låter väldigt bra att blogg kommer att ha en sån funktion. Det känns mer naturligt att kunna svara på samma ställe.

      Delete
  4. TACK för att du uppskattar en rödmosig, fläckig, neutral jag :D Glad och frisk är det viktgaste!

    ReplyDelete
  5. Försök inte! Du springer ju lika långt som jag cyklar!!!!!

    ReplyDelete
  6. Jag svarar alltid i min egen blogg. Gillar inte riktigt systemet med att svara i den andras blogg för jag tycker kommentarer ska ges till inlägget man skrivit och inte handla om något helt annat som man skrivit i ett annat sammanhang. Och som du säger, det är otroligt svårt att följa en konversation. Dessutom; om man googlar t.ex. "Karlsplans öppettider" (ett exempel från min egen blogg) så har jag fått den frågan som kommentar till ett inlägg. Skulle jag ha svarat på den i den personens blogg skulle de inte få veta öppettiderna, utan bara se frågan i mitt kommentarsfält. Då är det svårt att veta om jag bara ignorerat frågan eller om jag svarat annanstans.

    ReplyDelete